1393-08-13 19:52
6046
3
5287
عقب نشینی یا ترس ؟

هندوانه یک میلیاردی زیر بغل شورای شهر گرگان / 1/000/000/000 تومان از بیت المال برای بسکتبال گرگان تصویب شد

این اقدام شهردار در افزایش اعتبار تیم بسکتبال شهرداری در حالی است که وی مدعی است که شهردار چهره ای عمرانی است تا فرهنگی و سیاسی . اما چرا هیئت های مذهبی ، هیئت های ورزشی ، موسسات فرهنگی ، سمن ها و نهادهای دیگر از بودجه 4 میلیاردی سازمان فرهنگی ورزشی سهم چندانی ندارند .

به گزارش گلستان ما ؛ در حالی که شورای شهر گرگان در فرودین ماه 93 اعلام کرد که قصد تیمداری در بسکتبال گرگان را ندارد هیچ کس فکر نمی کرد که روزی برسد که همان شورا مبلغ یک میلیارد تومان برای بسکتبال گرگان تصویب کند .

این در حالی است که این هزینه میلیاردی از بیت المال و عوارض سنگین مردم برای بسکتبال ، داد همه را در گرگان در آورده است و سایر هیئت های ورزشی هم نسبت به این تبعیض و بی عدالتی گلایه دارند چه اینکه همین چند هفته پیش کبدی کاران گرگانی که نایب قهرمانی را در بازی های آسیایی اینچئون بدست آورده بودند ، با یک سکه پارسیان تجلیل شدند در حالی که برای بسکتبال بازیکن 150 میلیونی می آورند .

شورای شهر گرگان که قبلا اعلام کرده بود برای بسکتبال گرگان بیشتر از 400 میلیون تومان هزینه نمی کند در اقدامی عجیب و با نامه درخواست شهردار ، 600 میلیون تومان دیگر برای فصل جاری بسکتبال گرگان تصویب کرد .

گفته می شود مبلغ 400 میلیون تومان که در ابتدا برای بسکتبال تصویب شده بود مبلغ 250 میلون بابت بدهی فصل قبل و 125 میلیون هم یک بازیکن جدید خریداری شد که به این بازیکن گفته شد اگر جزو 5 تیم اول جدول 6 تیمی فعلی باشد 30 درصد به مبلغ قراردادش افزوده می شود .

اما همزمان با تقدیم لایحه افزایش 600 میلیونی بسکتبال گرگان بنری روی دیوار شورای شهر گرگان نصب شد که از اعضای شورای شهر تقدیر شده است . بررسی ها نشان می دهد که برخی اعضای شورای شهر برای رها شدن از فشار سنگین افکار عمومی دستور به نصب این بنر داده اند .

این اقدام شهردار در افزایش اعتبار تیم بسکتبال شهرداری در حالی است که وی مدعی است که شهردار چهره ای عمرانی است تا فرهنگی و سیاسی . اما چرا هیئت های مذهبی ، هیئت های ورزشی ، موسسات فرهنگی ، سمن ها و نهادهای دیگر از بودجه 4 میلیاردی سازمان فرهنگی ورزشی سهم چندانی ندارند و شهردار در سایر مباحث تا این اندازه ورود موثر و جدی پیدا نمی کند و به طور مثال در مناقشه اخیر هم که موضوعی عمومی و فراگیر و بر گرفته از اعتقادات عمیق همگان است پس از حدود 9 روز از آغاز ماه محرم به جز میدان شهرداری ، سایر میادین و بلوارهای سطح شهر رنگ و نشان خاصی از محرم به خود نگرفته است .

علی ایحال ، هنوز بحث ها بر سر حضور 2 تیم لیگ برتری از گرگان در سوپر لیگ بسکتبال کشور و وجود پتانسیل و ظرفیت های مالی و فنی و ... مورد نیاز ، محل مناقشه جدی کارشناسان ، مربیان ، بازیکنان و ... است و اکثریت قریب به اتفاق آنان از گزینه حضور یک تیم قوی و قدرتمند در لیگ برتر با تکیه بر ظرفیت های بومی تاکید دارند .

از طرفی تیم بهشت هیرکان هم که با چندین سال تلاش ارزشمند و از مراحل مقدماتی خود را به لیگ برتر رسانده ، برای قطعیت حضورش در لیگ برتر سال جاری نیازمند حمایت اسپانسری در حدود مبلغ 300 میلیون تومان است .

با این حال به نظر می رسد تصمیم اولیه اعضای شورای شهر گرگان برای عدم تیمداری بسکتبال در سال 93 ، تصمیم منطقی و درستی بود تا با یکجا شدن همه ظرفیت های موجود در بسکتبال گرگان اعم از: بازیکنان ، مربیان ، امکانات فنی و تخصصی و منابع مالی ، جذب اسپانسر و ... بار هزینه های سنگین بسکنبال گرگان از روی دوش بیت المال و شهرداری برداشته شود و با کمک بخش خصوصی و جذب اسپانسرهای مالی مورد نیاز بسکتبال گرگان سامان بگیرد .

در این صورت دیگر سرنوشت بسکتبال گرگان و تیم شهرداری هم از چگونگی انتخاب اعضای شورای شهر ، ترکیب هیئت رئیسه شورا و نظرات شهردار و تغییر و تحولات گسترده متصوّر در انتخاب شهردار و اعضای شورا و وضعیت های گوناگون مالی ، مستقل و فارغ خواهد شد .

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

م. ایزدی

پیشنهاد استقلال تیم بسکتبال از شهرداری بسیار پیشنهاد خوبی است .چون شهردار و اعضای شورا هر طور دلشان بخواهد با آن برخورد می کنند ، چرا که پول آن را می دهند .این جوری همه جور نظرات غیر تخصصی و گاها امیال سیاسی و مالی شخصی و گروهی قاطی ورزش می شود .

0
0
پاسخ
1393-08-13 05:56
ع - ن

سلامتشکیل یک تیم حرفه ای و قوی با ترکیب مربیان ، بازیکنان و امکانات و منابع مالی و بسیج هواداران و اسپانسرها می تواند نوید بخش روزهای خوبی برای بسکتبال گرگان باشد .وگرنه با این بذل و بخشش 400 و 600 میلیون تومانی شهرداری ، همه می گویند چرا کسی به تیم پایه ای بهشت هیرکان توجه نمی کند .تازه بهشت هیرکان فقط 300 میلیون نیاز دارد .بهتر است دلسوزان و علاقمندان یک بار وبرای همیشه این بحث پرحاشیه و پر دامنه را فیصله بدهند و مقدمات تشکیل یک تیم در قد و قواره سوپر لیگ را فرهم کن تا آبروی گرگان و گلستان حفظ شود .

0
0
پاسخ
1393-08-13 06:02
س . محبی

اگه واقعا میخوان اسم گرگان توی کشور در زمینه ورزشی طنین انداز بشه باید این یک میلیارد رو به 10 قسمت تقسیم بشه و بین 10 رشته ورزشی دیگه ای مثل تکواندو ، کشی ، کاراته و فوتسال و ... تقسیم بشه اونوقت توی یکسال می بینن که تو سطح کشوری حتی آسیایی هم مقام کسب می کنند . موندم که اینارو مسئولین نمی دونن یا اصلا خوابیدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

0
0
پاسخ
1393-08-14 17:41

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.